Błąd lekarza a odszkodowanie

 

Udając się do szpitala każdy pacjent ma nadzieję, że otrzyma niezbędną pomoc. Wydawać by się mogło, że to przecież logiczne, bo po ugryzieniu komara nie idzie się do szpitala. To przeważnie musi być coś poważnego. Gorzej, jeśli personel medyczny nie do końca poważnie traktuje nas jako pacjentów i każe czekać nie wiadomo na co. I jesteśmy odsyłani od gabinetu do gabinetu. 

Błąd medyczny i odszkodowanie dla pacjenta

odszkodowanie za błąd medycznyCzasami zdarza się tak, że pomimo na początku braku profesjonalnego podejścia do nas jako do pacjentów sytuacje udaje się naprostować i wszelkie badania oraz konsultacje medyczne są na wysokim poziomie i wszystko udaje się po naszej myśli. Czasami jest jednak zupełnie odwrotnie i okazuje się, że jako pacjenci nie dość, że nie otrzymaliśmy odpowiedniej pomocy to usługa medyczna, jaka została nam zaoferowana była na naprawdę niskim poziomie. Gdy taka wizyta w szpitalu niesie za sobą przykre konsekwencje dla naszego zdrowia również po wyjściu ze szpitala można starać się o odszkodowanie za błąd medyczny. Jednak aby mieć szansę otrzymania takich pieniędzy trzeba zgłosić się do zaufanego prawnika czy dobrej firmy zajmującej się takimi sprawami. Nie każde niedopatrzenie jest traktowane w kategorii błędu medycznego, dlatego też warto jest zasięgnąć opinii specjalisty w tym temacie. Błędu medycznego można dopatrywać się wszędzie, jednak sąd będą interesowały tylko fakty oraz szczegóły.

Na przykład to, czy niedopatrzeń i zaniedbań medycznych dokonano już podczas pierwszych rozmów pacjenta z ratownikiem medycznym lub pielęgniarką. Jeśli okaże się, że na każdym etapie udzielania pomocy, ratowania czy wywiadu medycznego doszło do zaniedbań i da się to jednoznacznie udowodnić, wówczas poszkodowany ma prawo do odszkodowania.